Socialdemokraterna bör städa framför egen dörr! | Sverigedemokraterna i Markaryd

Socialdemokraterna bör städa framför egen dörr!

I fullmäktige i Markaryd 28 november får socialdemokraterna fritt spelrum att nedvärdera och smutskasta ett helt parti pga en enskild persons uttalande, då trivs Pohlman & sossarna som bäst, när de får raljera och smutskasta!

Vi i SD Ljungby/Markaryd tar givetvis på det bestämda avstånd mot uttalande liknande det Martin Strid gjorde på våra landsdagar och vi tar avstånd från all främlingsfientlighet!

Ska vi fortsätta ha denna låga nivå på debatten med smutskastning och ren mobbing tycker ni? Eller ska vi i fortsättningen prata sakpolitik?

Då kan vi passa på att även granska socialdemokratin och alla deras förehavanden och skandaler, ska vi kalla er alla tobleronetjuvar o skattesmitare? Ska vi prata om rasbiologiska institut och tvångsteriliseringar? eller att ni stämplade J i passen under kriget? Ska vi prata om kovändningar i flyktingfrågan? Ska vi prata om skandalen i transportstyrelsen?

Er egna partiledare gick med i partiet 1970, innan man slutade med tvångssteriliseringar i Sverige (1976). Gick han med i socialdemokratern för att partiet hade denna ståndpunkt?

Om vi ska prata om Markaryd och våra företrädare där så kan man kanske önska att de hade varit mer aktiva men faktum är att ingen av dem klassas som ett arbetsmiljöproblem som vissa andra gör!

Pohlman ondgjorde sig även över att vi har två tomma stolar i kommunen, då ska vi komma ihåg att han själv orsakade det ena avhoppet med sin mobbing. Den andra stolen har varit tom under 2017 och det p.g.a sjukdom, inget som går att råda över.

Våra ledamöter lägger sina röster på de bästa förslagen och att de inte lägger en egen budget är inget konstigt i sig för det är inget mindre partier gör överallt.

Jag tror inte heller att S i Markaryd ska ropa på vargen, vi ser med tillförsikt fram mot valet 2018 och kommer vara mycket väl rustade med både valbara kandidater som är välutbildade och ett lokalt partiprogram, vi märker när vi är ute bland folket att de är positiva till oss, medlemsantalet har ökat markant sista åren!

Vi kan kalla det för nystart i Markaryd!

SD Västra Kronoberg Krister Salomonsson ordf.

Ingvar Walerholt ledamot av fullmäktige Markaryd.